CLICK HERE

Wednesday, October 26, 2011

Saya dapat cari diari tu!

Assalamualaikum

Yeay! Alhamdulillah..saya dapat cari gak diari hamil tu. Fuhhh! Lega.....kedai buku yang ketiga baru jumpa ok! Tu pon tinggal satu satu ni je. Stock last! Rezeki saya lerr tu.. :) 


Tragis sungguh mencari diari ni. Dua buah kedai pertama memang mematahkan semangat saya. Dorang cakap buku ni memang dah tak jual dah pastu dah lama abes stock, tunggu 2012 la kuar versi baru la. Time tu saya dah redha dah siap cakap kat myrumet jom la balik dah tade rezeki nak dapat buku ni. ceewahh! cepat nau macik ni ngalah kan. hahaha.

Then, myrumet cakap 'ehh..ade satu lagi kedai kita x g, tp kat situ kedai budak2 sekolah la (read: kedai buku yang jual buku2 budak sekolah) tapi why not kita pegi tengok2 kan'. So, saya pon setuju lah menapak ke kedai buku tu. Masuk2 je dalam tu tengok semuaaaa buku2 budak sekolah. hahaha. Dengan yakinnye saya cakap kat myrumet 'konfirm tade kat sini tengok buku2 kat sini pon taw dah!' vavava. Tapi myrumet tanak mengalah gak, so masuk la kami macam org jakun nak cari 'diari hamil' punye pasal. wakaka.

Lamaaa gak la mencarinya dari rak ke rak. Nak tanya nyonya tua kat kaunter tu segan sebab die tua kan mesti die tak tahu punye lah pasal buku ni. hihi. Nak tanya assistant die intai2 macam tade. Hurmmm. Kami pon decided kuar jela dari kedai buku budak sekolah tu. Masa nak kuar tu kebetulan terserempak ngan assistant die.

Myrumet: Kak, kat sini ade tak jual buku 'diari hamil' tak?
Akakkedaibukutu: Hah? Tak penah dengar pon..*buat muka pelik.
Saya: Kak, kat mane tempat buku2 hamil ni ye? *sbb kami tak jumpa pon buku2 pasal pregnant ni. wakaka.
Akakkedaibukutu: Ermmm..rasanyaaaa.... *sambil2 kteorang jalan pegi tempat yang akak tu nak tunjuk.

Belum sempat sampai kat rak yang die nak tuju tu, saya dah nampak sipi2 macam buku tu sebab die punya tepi tu unik kan pastu terselit kat novel2 lak tu, lagi la menyerlah keunikan die. Then dengan yakinnya saya jerit 'dah jumpa!' padahal tak tengok pon lagi tu buku ape, nasib baik betul! hahaha. kalau tak, buat malu je jerit2 sekali salah buku! wahaha. Terkejut tahap cipan ok akak tu tengok saya menjerit. Myrumet pon eksited gak padahal die tak tahu pon tu buku ape. wakaka.

nampak tak ke'unik'an die yg saya maksudkan tu? hahaha. xpandai la nak explain cane. ;p

Bila myrumet tengok diari tu, dia dok kutuk2 saya cakap ni buku orang pregnant la. Masih awal lagi la nak beli buku2 camni. Tapi kan malam tadi dia dok ngadap buku tu ok. Dok belek selai2.. pe kesssss??? hahaha. Time die baca buku tu saya pura2 tido, bila die tengok je mata saya celik teruss dia letak buku tu pura2 nak alihkan buku tu la konon. wakakaka! kantoi sudah! ;p  


Diari ni sangat cute! Tak sabar betul saya nak tulis2 dalam tu. hihi. *angan-angan! Dushhh! ;p

InsyaAllah...Nanti saya pregnant baru saya tunjuk yang kat dalam tu rupe die cane keh. hihi. Jom la kita sama2 doakan tahun depan ade rezeki saya. amin. :)

2 comments:

  1. Saya penah perasan buku ni tapi tak terpikir nak beli pun...ye la, moga-moga lepas ni rezeki kita pula, amin...

    ReplyDelete
  2. Saya terpikat dengan kaler dia nia. Cantik & sweet gitu.

    amin. :)

    ReplyDelete