CLICK HERE

Thursday, October 13, 2011

zaman kegelapan

Assalamualaikum

Korang penah rasa tak zaman kegelapan dalam hidup korang? *eh jangan la gelak, saya seyes ni. hihi. ;p

Saya rasa skang ni saya sedang melalui zaman kegelapan dalam hidup saya. tsk! Macam macam yang jadi after grad maksud nya zaman pekerjaan la dan memang saya rasa saya sedang masuk satu terowong yang gelap dan masih tercari cari cahaya untuk keluar dari terowong yang gelap ni. 


Time study dulu saya berpegang kepada prinsip 'usaha tangga kejayaan' tapi bila keja ni kena pegang prinsip 'usaha tidak akan berjaya kalau tak pandai kipas bontot bos!' huh! Ini adelah lumrah kehidupan ke? Dah bila nak maju kalau camni kan? Dats y la orang kuar masuk aje keje sini. Contoh: Minggu ni orang lain duk sini tengok minggu depan orang lain lak..mesti kampeni bermasalah kan? *oke! masalah keja. again. keja ok! huhu.

Saya rasa saya melalui zaman kegelapan sebab pekerjaan tidak serasi dengan saya. Saya tak jumpa lagi keseronokan bekerja itu. Sangat susah ok! Everyday everytime mesti stressed. Tak boleh buang word stress tu. 

Saya rasa masa saya banyak dibazirkan didermakan ditempat keja. Masa dengan family pon tade sebab hari ahad pon kadang2 kena keja, sabtu ofkosla keja sampai petang. Tak patutkan? Bila baca satu cerpen kat fb pasal anak die nak bayar waktu keja ayah die semata2 untuk dinner bersama-sama ayah dia, saya sangatttttt terasaaaaaa ok. Sanggup kumpul duit tanya ayah gaji sejam berapa then bayar semata-mata nak dinner dengan ayah dia. tsk! Sangat sedih kan? *tu yang saya emo lebih ni. haha.

Saya tak nak tergolong dalam kategori macam tu. Saya harus cari cahaya untuk keluar dari kegelapan ini. huhu. Ya Allah, permudahkanlah rezeki hamba-Mu ini. Aminnn. :) 

Saya bukan tak bersyukur dengan ape yang ade sekarang ini tapi saya rasa saya perlu berusaha untuk mencari keseronokan kedamaian dan keredhaan dalam hidup saya ni. Bagi yang mempunyai waktu dan masa bersama keluarga, bersyukurlah dengan nikmat yang diberikan itu. 

No comments:

Post a Comment