CLICK HERE

Monday, December 19, 2011

Kisah berpantangku. ;p

Assalamualaikum

Berpantang? Ermm ermmm hahahaha. Semalam saya dah makan durian, satay, udang, sotong dan segala jenis sayur sayuran dan bla bla. kekeke. Telur? ermmm seminggu lepas operate saya dah bantai makan dah! :D Mama saya menjerit dengar ape yang saya makan sebab masa seminggu die jaga saya kat sini, memang pantang habis la! makan bubur nasi ngan sup ikan haruan takpun ikan haruan bakar. Kadang2 dapat la merasa makan ayam. Oh ye! saya tak berpantang kat kampung. Pantang kat umah PIL je malas nak balik sebab saya rasa saya sihat. hihi.

Selepas mama saya balik kampung, MIL buat nasi goreng letak telur, saya bantai makan sesuke hati. wahahaha. Banyak lak tu makan. hee. Saya yakin dengan kata2 gynae saya, untuk cepat sihat sebenarnye tade pantang2 makan. Dah kalau pantang makan tu makan ni camne luka nak cepat baik kan. Seafood fresh boleh makan tapi depend on individu gak la. Kadang2 gatal kadang2 tak. 

Then saya rajin la jugak makan buah epal, anggur, rambutan tapi saya takut nak makan buah limau atau seangkatan dengannye sebab orang cakap kalau makan yang masam2 nanti jahitan terbuka. omg! Tapi kan gynae bagi ascorbic acid kat saya time discharged aritu. Ascorbic acid tu ape? same je ascorbic acid tu ngan vitamin c yang banyak terdapat dalam buah-buahan citrus like limau ke ape2 yang masam la. So? Betul ke tak ape yang orang cakap  tu. Ermm..saya belum makan lagi limau tapi saya dah belasah buah strawberi yang masam itu. wahahaha. 


McD, kfc, pizza pon saya dah makan after seminggu operation. Memang degil ini budak! :D Just sushi je saya tak berani nak makan sebab die tak masak kan. Bukan ape, takut ade kuman ke ape ke kan. ecewahh! Tahu plak ko takut ye hazila. :p Lepas sebulan bleh la kot saya makan. hihi. 

Segala jenis ais saya tak makan lagi. Opss! Tapi semalam saya termakan magnum tapi semulut jela. Ni myrumet la punye keje ni. ecewahh! salahkan orang! hahaha. Bukan ape die dok tayang2 depan ai kesedapan magnum itu haruslah rembat semulut kan kang mimpi magnum plak sape nak jawab. wahaha. dushhh! Tapi saya try la pantang ais, air sejuk! bukan pantang buat mase ni je tapi selama saya berTTC kot. Mintak2 tercapai impian saya yang satu nie. :)

Ape yang penting, kita habiskan ubat antibiotic yang die kasi tu. Ubat tu WAJIB habiskan! InsyaAllah kalau kita ikot je ape yang dorang cakap tade ape2 masalah kat luka tu. Makan segala jenis vitamin yang dorang kasi tu. Dan jangan lupe makan pati ikan haruan polleney ke ape brand yang seangkatan dengannye. 

Pati gamat saya tak minum. Tak selera! hihi. Eh! ramai kan orang buat entry kisah minum pati ikan haruan polleney tu. Macam-macam reaksi, tergelak je saya baca. Mula-mula nak minum tu macam-macam saya terbayang sebab bace entry dorang. hahaha. Tapi lepas minum tu........................ok next entry eh! ;p

2 comments: