CLICK HERE

Tuesday, January 10, 2012

Last appointment dengan gynae

Assalamualaikum 

Alhamdulillah. Result yg saya dapat pagi tadi mensukacitakan. hihi. Cyst tu name die mature teratoma cyst, cyst biasa bukan cancer. Then, kemungkinan cyst ni akan berulang adelahh less than 10% sebab die tade langsung simptom2 endometriosis ke ape ke yang menyebabkan die akan berulang. Kalo berulang jugak saya redha sebab itu semua dugaan Allah tapi mintak2 la tak berulang dah.

Cyst tu sebesar 14cm x 13cm. Daripada report yang saya baca tadi (yang mana saya paham jela sebab dokter sibuk main iphone 4 die dan die malas nak terangkan kat saya so saya baca sendirilah! haha) tiub fallopio tak tersumbat, dua2 ovari sihat senang cite sistem reproduktif saya ok sepenuhnya. Benda2 pelik tak wujud gitu. Alahmdulillah! 

Masa die scan pon saya tengok uterus saya kosong dah tade dah belon berisi air (cyst) comel je nampak bila tade benda neh. :) lagi comel kalo nampak isi tuttttt. hihi. :) InsyaAllah...

Luka pon alhamdulillah dah ok. Dah bleh lari dah. Yang ni memang x tipu punye. hee. Parut pon tak nampak sangat. :) Syukurrrrrr! Yang ni sebenarnye paling takut. ngeee.

Dan tadi adelahhh last appointment saya dengan gynae! eh gynae ke tadi. ehmm gynae gaya bukan camtu. MO kot. tak kisah la. Yang penting saya dah tak perlu buat appointment lagi dengan klinik O&G. shukeeee! Tak perlu risau lagi pasal sistem reproduktif ok ke tak! ;p

So, sume vitamins termasuk folic acid saya akan makan sampaila pregnant. eh after pregnant pon makan gak tapi follow instructions by doc la kan. Start from today saya akan berTTC semula! yeayyyyyyyy! :D hello TTCian friends! im back. ecewahhhh. kene cari neh kawan2 baru yang berTTC. Yang aritu punye ramai dah kot yang berjaya. Tahniah korang! :)

Saya berTTC tanpa amek clomid. Doc ckp im ok so tak payah berclomid. Lagipon saya muda lagi usaha dulu. Die bagi tempoh 6 months untuk usaha after that baru la pk rawatan kesuburan ape yang sesuai. hihi. Rasa mcm dapat kehidupan semula. wakakaka. hoverkan saya. ;p

Bye2 korang..saya nak selongkar balik almari nak cari saya punye digital thermometer, BBT chart saya, mynotebook, ovulation test kit, dsb. hee. Welcome all again! :)


3 comments: