CLICK HERE

Monday, May 9, 2011

One Step Ovulation Test

Assalamualaikum w.b.t


Nampak tak kotak panjang empat segi kat atas tu? Haa tula kotak ajaib yang saya rembat dari watson sambil2 pegi menabung kat celcom center tadi. tsk! pejam mate jela hulur duit kat cashier tu. Dalam hati cakap tape kali ni mesti kene bejaya punyeh. hahaha.

Kenapa saya beli brand watson? sebab yang ni jela sy rasa harga die reasonable for me. wakaka. Dan yang paling penting depan kotak terang tang2 lagi cakap 99% accurate. lalala. Kalau tak accurate gak kite bako je la watson tu. haha. *eh hazila, macam la awk tahu benda ni accurate tak accurate. ;p Yep! saya tak penah gune benda ni dan tak penah terpk pon nak gune benda ni tapi disebabkan i needdddddd my baby soooo i try. Y not kan? hihi.

Mesti ade orang tertanya2 kan. Kenapa aku beli benda alah ni lagi sedangkan aku dah buat BBT chart. Hello mum to be! BBT chart untuk kita kesan suhu waktu subur tapi keberangkalian untuk kita detect waktu itu benar2 subur adelahh tipis. Biasanye kita akan perasan bila graph shows waktu tu kita dah abes subur. So, when we detect suhu badan waktu itu menurun sebanyak 3 kali berturut-turut, kita boleh gune ovulation kid ni  bagi memastikan time tu kite subur! Jangan tunggu graph tu mencanak naik baru nak buat test ni. Might be its too late for us! hmmm.

baby..i cant wait 2 hold ur hands...

Saya tak sabar nak pegang tanya si kecik yang cumey tu. huhu. Waktu saya muda belia dulu suka sangat bau tangan baby. Baby die bleh menenangkan minda uols. haha. *eh! saya masih waras ok! Saya tak kisah jantina baby saya nanti girl ke boy ke. Yang penting saya dapat beri kasih sayang yang cukup kepada mereka. hehe.
Ok! berangan jap. hahaha.

Saya ada baca satu blog ni tapi dah lupa dah blog tu name ape tu sebab tak leh nak link kan kat sini. Orang tu cakap kita kena berangan-angan dlu pasal baby, anggap diri dan preggy dengan minum susu ibu mengandung supaya badan kita yang mungkin dah merajuk *utk yg dh lama kawen like me kot. hihi terima keinginan kita untuk mendapatkan zuriat. Ingat manusia je ke reti merajuk, perasaan pon reti merajuk gak ookey? haha.

Well..saya dah start minum anmum sekarang walaupon belom pregnant lagi tapi saya try gak manala taw kan kot2 badan saya yang merajuk ke. Kata next year dah aim baik punyeh. So, diz year kene usaha terbaik punye la. Try je sume tips yang orang kasi. Kalau dha rezeki kami, insyaAllah dapat! :)

Kalau yang tanye kenapa saya minum anmum materna berbanding susu lain like firso ke hape ke. Saya ade sebab tersendiri! Next entry saya review pasal susu preggy ni k! hahaha. Adios~ Hari ni malas nak buat nota kaki. kehkehkeh.

1 comment:

  1. salam akak sy nk tnya akak bli brapa ye hrganya kat watson?

    ReplyDelete