CLICK HERE

Thursday, June 16, 2011

period!

assalamualaikum..

Semalam adelahhh hari paling sedihhh..tskk! semalam jela arini tak dah. haha. y? y? y? peyed lagi bulan nie!!! huhu. Sedih tak sedih. Rase cam dah tanak aim dah bile nak conceive. malasss! hahaha. kalau saya terlalu aim sesuatu saya jadi terlampau aimed. ai dunno y. sejak dulu lagi. Kalau nak sesuatu saya memang target saya akan dapatkan tak kira la dengan cara macam mana pon. Tapi kali ni saya serah semuanya kepada Allah. Tanak keciwaaa tanak terlampau tension dok pk pasal nie. :))


Saya nak jalani hidup dengan ceria walaupon saya amat tertekan dengan orang sekeliling. Saya nak orang tengok saya seorang yang ceria tanpa ade masalah! psyco beb psyco! hahaha. So, saya ambil langkah ni sebelum orang psyco saya tanya macam macam pasal baby, saya psyco die dulu..wahaha.. Saya rasa kita tak perlu stress sangat kalau itu bukan rezeki kita lagi. ecehh..ayat nak sejukkan hati ni. haha..


be happy be happy be happy be happy be happy.. setiap manusia diberi kebebasan untuk bergembira atau bersedih. Jangan sia sia kan hidup yang sementara ni dengan bersedih. For me..DIA Maha Mengetahui. Bersedih macam mana sekali pon kalau belum sampai rezeki kita lagi, kita tak akan dapat ape yang kita harapkan tu. So, kenapa kita perlu bersedih kan? Bersyukur dengan apa yang diberi. Mungkin esok lusa DIA beri rezeki berlipat ganda. Mane taw kan tiba tiba saya dapat anak kembar ke. eh? hihihi. Mana taw time tu saya dapat keje yang oke yang saya idamkan pastu dapat kembar lak. oh! bahagianya hidup. kekeke. Jangan bersedih ye hazila. Belum rezeki awak lagi. :))


Semalam mood saya seperti dalam gambar kat atas ni..nak kata sedih, sedih jugak lah..nak kata muram, tade la muram sangat masuk meeting leh gelak gelak lagi kan, nak kata ceria jauhh sekaliii sebab siap anta msg sedih sedih lagi kat my husband gitaw bulan ni tak jadi lagi. haha. Emosi terganggu memang macam tu tak leh nak gambarkan cegane perasaan. lalalala. Tengah tengah dok drive pon otak bleh lagi pk ke lain. Pas dapat peluk husband baru rasa berpijak ke dunia yang nyata. hihi. Tape hazila, awak masih muda. Lantak p la orang tanya bila nak ade baby. Yang penting awak bahagia. hahaha. **pujuk hati lagi. demmm!


Im soo lucky i think. Saya dapat husband yang tak push sangat saya untuk dapatkan anak walaupon saya tahu jauh di sudut hatinya die dah tak sabar nak anak. Sebab apa? sebab masa anniversary kami aritu die dah cakap awal awal 'abang tanak apa-apa'. So, saya ignored jela hadiah anniversary tu. Ingatkan just nak sambut pegi makan makan gitu jela no hadiah. Tup tup malam anniversary tu die letak hadiah sebelah saya. eh? cakap tanak bagi bagi hadiah. Dia cakap 'abang yang tanak hadiah tapi abang bagi awak hadiah'. Saya pelik la kan dan tak paham ape maksud die tu. Saya cakap la ' tak aci la cegini abang, abang kasi baby hadiah..baby tak kasi apa apa'. Dia terlepas cakap..'abang nak anak je'. Saya dengan die terus terdiam..xtaw nak cakap apa. Saya time tu sedih sangat dah tapi saya sekarang ni dah kental. No cry cry bebeh. huhu. Saya taw die pon rase bersalah terlepas cakap kan. :))

Tapi tu la last word 'anak' yang kuar dari mulut die. Lepas tu die dah tade cakap dah. Even orang dok sibuk sibuk tanya pon he just said 'belom rezeki kami..insyaAllah ada nanti'. Dulu masa study, yes! saya memang tanak anak lagi, saya tak ready and he accept it!. But tade la makan pil perancang ke ape ke. After convo, saya cakap kat die saya dah ready! 6 months saya try conceive secara semulajadi tapi tade pape gak. Last sekali saya try makan folic acid, buat BBT chart dan tengok mucus. Saya jadi sangat sensitif pada benda benda macam ni. 3 months dah berlalu tapi tade pape gak. Period saya makin tak regular. hoho.

Saya rasa hujung tahun ni kalau saya tak berjaya conceive gak saya kene eh wajib pergi jumpe gynea. Cek cek ape yang patut dapatkan nasihat yang perlu. hihi. Dont worry bebeh..just enjoy ur life and be happy dear. :))



p/s: Hope anniversary next year (3th anniversary) kami dapat sambut bertiga. :)) usaha tangga kejayaan bebeh.  aminnnn!! kita merancang tapi DIA yang menentukan. :)) adiozz~

2 comments:

  1. ada hikmah sebalik semua 2 zila.sbarlah k.doa bnyak2.apa yg pn,semua 2 xkn berlaku tanpa izinNya.

    ReplyDelete
  2. betul tu jat! thanks a lot k sbb support me. (:

    ReplyDelete