CLICK HERE

Thursday, July 14, 2011

masih menunggu dan tertunggu


assalamualaikum..

sebulan sudah saya menghilangkan diri tanpa tinggal jejak. hihi. Terlalu busy dgn keje keje keje. eh! TTC tak tinggal ok! haha. setiap pagi sebelum bangun dari tilam mata nak celik tak nak celik thermometer wajib masuk dalam mulut and yang mengembirkan BBT chart saya bulan ni cumey je. tinggi rendah tinggi rendah cam berbukit bukit gitu. haha! Then, pas breakfast wajib telan appeton folic acid! wajib ok. ekeke. pastu tgk panties ade tak lekat2 pape. *dengan harapan kuarlah mucus yg jernih2! eeeuww..haha. deng! always alert dear! (:

Sebenarnya semalam, saya on9 facebook. Tgk kat 'home' ramainyaaaa baru jadi mum! jeles! memang selama ni saya takut nak bukak page fb orang tapi tadi buka je 'home' fb saya dah tengok gambar2 baby yang cumey. huhu. Selama ni saya tak berani buka page orang bukan ape..saya takut tertengok dorang berjaya conceive! nanti saya sedih pastu moody2 tak bertempat. Oh! very bad attitude ok! huhu. Bukan ape better saya avoid before air mata mencurah2 ke pipi. hahaha. be strong hazila. everything happens for a reason. (:

Pagi ni saya gagahkan diri buka blog pelan2 taip pelan2 ape yg tersirat kat dalam hati ni. Hanya Allah saja yang tahu betapa saya tensionnnnnnnye bila tengok orang berjaya jadi ibuuuu! huhu. Sape tanak zuriat kan? Saya sedih bila orang tuduh saya bukan2. Tanak zuriat sebab nak jaga badan la nak kejar kerjaya la! heyyy. Belum sampai rezeki ok! Mulut tu jaga sket. Tolong jaga sket je pleaseee. eee geram je nak sound camtu tapi yela menjaga silaturrahim kan. Jawapan untuk semua pertanyaan diatas adelah senyuman! dah x larat nak nk cakap 'belum rezeki'. Senyum la selagi mampu! (:

Nasib awak la mark zuckerberg dapat customer jiwa kacau macam saya..haha.

Yezza......saya moody arini.hoho. Ni sume gara2 gatal tangan g buka fesbuk malam tadi la ni. hazila... kenapaaaaaaaa hah! huhu.  Saya tade mood nak buat keje tade mood nak write report nak pk idea utk setup lab baru! huh! huhu. Rase nak cakap 'selamat tinggal facebook' je. haha. Tapi cane saya nak tengok perkembangan kawan2 saya kalau saya delete facebook kan. Huhu.

Eh! hazila..lepas sebulan tak tulis entry tiba2 tulis entry emo2 plak. ngeng betul la! Saya tak tahu nak luahkan kat sape la perasaan saya ni. Jiwa kacau! Dari malam tadi lagi moody. Hubby cakap A tak kena hubby cakap B pon tak kena. Dialah mangsa moody saya. haha! Ampun ye abg..orang jiwa kacau memang cenggini. Nasib baik die paham saya. Tengah-tengah malam ajak saya pegi shopping kat teluk cempedak untuk tenangkan hati isteri! Gamble jela eh abg asal isteri tak ganggu awak maen angry bird! hahaha. Moody2 gak tapi bleh lagi shopping.Hehe. Berjaya gak la merembat 2 helai blouse. Saya beli yang besar2 dengan harapan bila berjaya preggy nti bleh pkai kan. Harapan mengunung tinggi ok. Angan2 mesti tinggi baru impian tercapai. tak gitu? hihi.

**Haaa! kepada suami2 yang dapat isteri spesis macam saya anda bleh gunakan idea my hubby tu utk mengelak dari terkena moody isteri yang kadang kala agak menyusahkan hidup anda.haha. Berkesan ok! Lepas balik shopping tu saya tido dengan amannye sebab letih bershopping and my hubby dapat sambung balik maen game angry bird nya dgn tenang! dushhh! hahaha. 

By the way, salam perkenalan hikari! Hye..Special thanks 2 u sebab sudi melawat blog saya. Awak kawan TTC pertama saya. (: Terharu ok dalam berTTC pon ade kawan gak.hihi. Rase macam wahhh bukan saya sorang yang sedang berTTC sekarang tapi saya ade kawan senasib dengan saya juga. Geng TTC gitu! Like like like. Bersemangat la saya lepas ni nak berTTC dengan lebih bersungguh2 lagi. chaiyooookkkkk! (:


'what ever the mind can conceive, then believe...it can achieve!'

5 comments:

  1. hehe... welcome dear..
    sama-sama memberi semangat!

    ReplyDelete
  2. TTC tu ape? haha..ko da lame buat blog senyappp je ea? haaaa!

    ReplyDelete
  3. hikari: ookess! chaiyok2. hihi.

    anes: TTC tu trying to conceive la syg. haha. alaa..aku tulis time aku rajin je. haha. ;p

    ReplyDelete
  4. i'm TTC too.tunjuk ajar ku sifu :)

    ReplyDelete
  5. jomla kita same2 berTTC cikgu azie :)

    ReplyDelete