CLICK HERE

Tuesday, July 19, 2011

menabung

assalamualaikum

Arini tetibe terlebih rajin nak hupdate blog. hahaha! dannnn terlebih rajin nak sign up nuffnang gedik gedik tambah shoutbox la ape la. hihihi. Harap2 la hayat blog ni lebih panjang dari blog2 lepas2. keke. 

Ok. sebenarnya saya nak citer kat sini walaupon TTC saya macam nak jadi tak jadi je bulan ni tapi saya dah ade planning baik punye. hihi. Start bulan ni saya mesti spend 2 ratus ke atau lebih tapi tak boleh kurang dari 2 ratus la untuk tabung bakal anak saya nanti. Kiranya persediaan masa depan la. Ke terlampau maju ke depan sangat eh? haha! Saya rasa tak keterlaluan kot sebab saya pk nanti kalau saya preggy baru nak menabung rase macam dah terlewat plak. :)


Saya fikir menabung awal-awal ni banyak keuntungan gak. Selain dari masa depan anak-anak kita , ianya baik untuk kita gak. Mana la taw kan tibe2 je scan dapat kembar 2 ke 3 ke. Haruuu!!. Haa..bajet tade la lari sangat kan tiap2 bulan sebab kita ade tabung untuk anak2 dah. eh? haha. Bukan..saya ni memang suke pk ke depan sebab keturunan saya ramai kembar.haha. Baik saya bersedia awal2 kan. Kalau tak preggy kembar pon duit tu bleh saya simpan untuk masa depan die mcm sspn tu. Nanti nak masuk U tayah wat loan ptptn dah!. Tak rugiiiii gitu. hahaha. :) Jauh sungguh pemikiran saya. lalala~

Pstttt. Saya rasa saya perlukan sesuatu yang boleh buat saya tidak terlampau fikirkan TTC ni. Kalau asyik sangat fikirkan TTC ni boleh buat saya stress lepas tu fikir bukan-bukan. hishhh! 'Sesuatu' tu dah lama dah ade dalam wishlist saya. hahaha! Tapi skang baru saya rasa die semakin dekat dengan saya. hurmmm! hahaha. apekahh sesuatu itu? nanti saya reveal kumunculan die di sini. keke.

No comments:

Post a Comment