CLICK HERE

Monday, August 8, 2011

08.08.08 - 08.08.11

Assalamualaikum

Alhamdulillah. 3 tahun sudah saya officially kapel ngn rumate saya. haha. cesss! kapel pon nk bising bising. apedaaa! ;p tarikh keramat tuuu. ;) kami kenal sebulan je terus kapel tak penah penah saya gembel main kenal sebulan terus kapel cegini. Lepas enam bulan kapel terus tunang pas tiga bulan tunang terus kawen. perghh! kelass noks. Lancar gituu. hahaha.


Sampai hari ni saya tak caye dengan diri saya. Berani giler wat keputusan. Dah la time kawen tu masa final year. hahaha! Segala kontroversi dapat d harungi dengan jayanya. Pedulik la ape kata orang yang penting jodoh dah sampai. Parents dah setuju. Kawen jela. :) Time tu tak pk ape dah. Pk nak setel sume cepat malas dah nak pk. Boleh kan gitu? manusia oh manusia. hihi. Nasib baik gak time tu dapat dana wat kenduri dari mama, dapat support dari family & kawan baik terbaik saya. :)

Walaupon teman sekuliah pulaukan saya kecuali kawan2 terbaik saya, ade family sebelah arwah abah saya pulaukan saya.. Nevermind! bukan mereka yang bagi saya makan yang jaga hati saya pon. eceehh! seyes time tu saya tak kisah pon orang nak pk ape yang penting saya buat benda baik! :) Macam2 tuduhan negatif di lemparkan kat saya. Macam2 dugaan seperti gangguan dari ex2 masing2 la ape la. Tapi alhamdulillah kami setia antara satu sama lain. :)

Kenapa saya begitu berani????? sebabbbbbb saya dah tak larat nak main tarik2 tali dalam bercintaaa! After putus cinta dengan ex terakhir saya *wahh! banyak betul exnya. haha. Saya nekad! Saya takkan bercinta kalau bukan cinta itu adelah jodoh saya. Dannnnnnnnnn. Nahhhh ko! sebulan putus cinta. Jodoh saya sampai. ngeee! apelagi terus terima lamaran c dia tanpa banyak soal. hihi. i do! :)) 

Persoalan yang sudah ada jawapan:

Orang dah kawen, susah nak dapat kerja after grad?
NOOOO! Saya tak habis praktikal lagi dah dapat keje. Jangan pecaya sume tu! Rezeki kita berada ditangan Allah. Alhamdulillah rezeki saya murah after kawen. :)

Kawen awal tergesa2 sebab dah pregnant?
Nauzubillah! Awat dua tahun setengah kawen perut masih tak berisi lagi neh. Jangan main tuduh2 kang dah kene balik ke atas diri sendiri. Allah itu Maha Adil. Berani kerana benar takut kerana salah. :)

Kawen muda banyak masalah then bercerai?
Subhanallah. Mintak2 dijauhkan. Alhamdulillah kami bahagia dengan kehidupan kami. Tolong doakan yang terbaik buat kami. :)

Orang kawen muda2 sangat rugi sebab tak boleh bersosial lebih2 dengan kawan2?
Orang tade iman je pk camni. For me, my husband my soulmate my rumate my bestfriend!! Neway, my hubby tak kisah kalau saya nak keluar jumpa my friends yang penting u know who u are. :)

Last but not least, kita yang kenal siapa diri kita sebenarnya. Yakin dengan ape yang kita lakukan, itu yang penting! Btw, jodoh pertemuan di tangan Allah. Kita yang merancang Allah yang menetukan. :)

Hari ni CD 55 saya. Tanda2 yang mengewakan masih tak muncul2 lagi. Hope ade berita gembira bulan ni yang dapat saya share kat sini. Amin.. :) 

2 comments:

  1. ur story mcm i punye jugak. Penat b'cinta.
    I kenal my hubby,after 2 weeks,kapel,pastu after 6 months tunang then another 6 months nikah.
    Here we are.....
    Hehehehehe....maybe berkat bln 8 kot :p

    ReplyDelete
  2. wahh! our love story lebih kurang same la kalau camtu. hihi. menarik!
    yep..go august go. Kadang2 becinta sekejap tu lagi ok dari menyulam cinta bertahun2.

    But...depends on person jugak. :)

    ReplyDelete