CLICK HERE

Friday, September 30, 2011

Surrender

Assalamualaikum

Malam ni hati saya sangat sayu. huhu. Kelopak mata dari tadi lagi begenang air mata. Ni pon saki baki yang tumpah tadi after calling my mum.

Mama: Ngah, mak(nenek) asek nangis je.
Me: Haaa. nape ma?
Mama: Dia cakap, apelah nasib angah ni..nak kene operate plak.
Me: Alahh tade ape la.. *sambil hidung mula beringus air mata mula menitik keluar...

Saya dah alih bahasa sebenarnya ni. Sebenarnya perbualan saya dalam loght kelate. wakaka. Kang tulis kat sini ade lak yang tak paham. hihi. Baidawei, perbualan seterusnya saya tanak crite. hahaha. *perlu ke? ;p


Yaaaaa! Saya surrender kali ini. Semangat saya yang tinggi melangit itu telah jatuh merundummm macam runtuhnya bangunan PWTC pada 11 september tu *wahh! ayat tak agak agak kan. haha. Seyes sebab nenek saya ni die emo sket tapi saya emo lebih. haha. Bila dia nangis saya tahu dia sangat sangat risaukan saya. Saya lak secara otometik terkenangkan wajah dia time nangis tu, tu hati saya jadi sayuuuuuuuuu je.Kalaulah time ni blh peluk dia. Kalaulahhhhhhhh..huhu.

Mesti dia risaukan saya dan saya kesian sebab dia dah tua pon nak risaukan saya yang muda belia lagi ni. huhu. Kalau lah dia tahu yang cucu dia ni sseorang yang kuat semanagat *eceh! mesti dia tak risau sangat kan tapi dia tahu cucu dia yang dulu sangat manja dengan dia tak kuat semangat. tsk! 

Tapi tu dulu. Sebelum kenal erti kehidupan yang macam macam ada! haha. Skang ni dia tak tahu saya lebih tabah eceeewahh! :) Tapi tula kan. Kalau mak mak kita mesti die sayuuu je hati bila dengar anak cucu nak kene sembelih operate ke contohnya. Mesti dorang bajet kita tak mampu nak hadapi. hihi.

Perasaan mak mak terhadap anak kan. Cara saya becakap macam orang dah ade anak lak. haha. Sabar jela~ :p Oke cominggg sooonnn. InsyaAllah saya dapat rasa rezeki saya makin hampir. :) Sebab tu saya tak sabar sabar nak operate. Tak fikir dah sakit operate sibuk dok fikir lepas operate mesti benda penyibuk tu dah tade dah saya boleh berusaha balik. Chaiiyokkk! :)

Orang yang mudah bersedih hati akan sukar mencapai apa yang dicita-citanya.

2 comments:

  1. jgn sedih2 ok!
    Allah xkan uji kite kalau die tau kte xmampu..
    u're the chosen one.
    be proud n believe in Allah :)

    ReplyDelete