CLICK HERE

Friday, November 11, 2011

5 days to go

Assalamualaikum

11.11.11..Cantik kan tarikh arini. Ramai yang pilih tarikh yang dianggap unik dan bertuah ni untuk akad nikah, untuk bersalin dsb. cehh! ayat saya makin skema nampaknya maklumla ari2 kot baca artikel2 yang bertuah itu. Ermm..harap2 tarikh bertuah saya pada 17.11.11 ni. :)

Sabar ye kawan-kawan, lama betul la saya tak hupdate blog ni sebab busy study. Kata orang nak berjaya kenelah usaha kalau tak cane nak bejaya. For me, kita tak boleh mengharapkan rezeki datang bergolek golek atau melayang layang tanpa usaha. Usaha tu penting. Fail or pass belakang cite.

Ramai je cakap study bagai nak rak tapi tak jugak lulus baik tayah study. Ok! stigma tu harus di ubah ye. Kita usaha yang mana mampu, lulus tak lulus DIA yang tentukan. Mungkin ini bukan yang terbaik untuk kita kan. DIA saja yang tahu apa yang terbaik untuk kita, sape lah kita untuk melawan takdir. 

Saya memang mengharapkan exam ni saya lulus tapi saya tak terlampau mengharap. Bagi saya pengalaman tu penting. Kalau dah Allah tentukan ini rezeki saya, maka dapatlah saya keje ni kalau tak mungkin ade keje yang lagi bagus untuk saya tengah menanti saya. :) Stigma positif tu penting! 

Akhir sekali...kalau ade yang sudi baca blog ni marilah kita sama2 doakan segala urusan kita di dunia dan di akhirat di permudahkan dan segala usaha kita diberkati olehnya walau apepon yang kita lakukan. :)


pstttt..nak exam lagi cuak kot dari nak operate. ape punya manusia la saya ni kan. hikss. Exam spm pon saya tak secuak macam ni, exam kat U lagi la tak cuak sangat sebab bleh tengok muke geng cari inspirasi kalau taleh jawab. hihi. Mungkin exam kali ni saya sorang2 kot tu yang cuak lebih tu.. bukan cuak sebab takut taleh nak jawab soklan exam ni. kehkehkeh! ;p

No comments:

Post a Comment