CLICK HERE

Wednesday, August 15, 2012

eh saya masih ade lagi disini

Assalamualaikum

Sebulan lebih tak login blog sendiri. lalalala. Blog walking aje yang rajin! hahaha. Rezeki belum kunjung tiba lagi la.... tsk! Kepada TTCians yang berjaya, tahniah di ucapkan! Rezeki di bulan ramadhan tu! :) Semoga rezeki yang diamanahkan oleh Yang Maha Pencipta ditatang bagai minyak yang penuh dan tidak mensia-siakan amanah yang diberi. Saya tahu benda yang susah nak dapat tu lah yang kita akan hargainya kan? dan ingat sampai bila-bila kesusahan untuk mendapatkannya.. :) (sambil termenung mengenang nasib diri bila la nak merasa jadi mak buyung T_T)

Ok lah..Last entry yang terlastttttt tu saya ade citer saya makan herba maharani kan? Meh sini saya story ape yang terjadi. Ermm...Hari ni saya dah 8 hari period..Untuk hari pertama sampai hari ke-6 keluar benda hitam campur ngan darah sket, benda hitam tu banyak la jugak brape pad xtau lah sebab lepas saya membuang sisa toksik saya memang eh harus tukar pad.. penuh ke tak penuh ke memang akan tukar pad. hehe. Tapi saya anggarkan 2 pad penuh kot sehari gitu. Pada hari ke-7 saya macam turun darah. Overnite pad tu kene tukar tiap 2 @ 3 jam sekali kalau tak melimpah la kuar. g0shhh! Sangat ngeri sebab saya tak pernah pon period macam ni sampai kene pakai pad overnite then tukar tiap 2 ke 3 jam sekali. tsk!


Dan hari ni hari ke-8 pon same gak tetap keluar banyak lagi. Fresh blood + blood clot gitu yang keluar. Memang lancar sekali! hahaha. Yang bestnye saya sket pon tak de rasa sakit. Krem kat perut @ senak kat ari-ari memang tade! Muscle pain ke ape ke memang tade. Pendek citer period pain memang tade langsung! Biasanye kalau dah keluar blood clot banyak2 tu sakit dia xyah cite la. Sape buat hal time sakit tu memang bad day die lah aritu hahaha. ;D Panjang citer nampak gayanye tahun ni kene ganti pose paling kurang pon 10 hari ler hahaha. Berharap sangat dapat pose penuh tapi tu la kan..belum rezeki lagi. T_T

Pada bulan ramadhan ni jugak, saya buat keputusan mengejut berhenti kerja dalam bidang ni dan tukar kerjaya. :) Hopefully, keputusan yang saya buat ni betul. Selagi ade jalan kita ikhtiarkan. Rezeki ade kat mane-mane kan, hak kita untuk memilih cara untuk mencari rezeki itu. Yang penting solat sunat dhuha wajib jangan ditinggal. :)

Esok saya dah start cuti raya! yeay! Selamat hari raya aidilfitri semua! Maaf zahir dan batin kalau ade tersalah taip terkasar bahasa tersinggung perasaan. Saya hanya hamba Allah insan biasa sahaja..pasti ade melakukan kesilapan dan yang mana kita tahu manusia tidak akan terlepas daripada melakukan kesilapan kan :) Dan kepada yang senasib dengan saya..Jangan kita rendahkan diri bila diajukan dengan soalan yang menyentapkan hati itu..Kita seharusnya rasa bangga sebab kita diberi masa yang panjang dan peluang untuk berhoneymoon lagi! hahaha. ;p 


ikhlas dari kami suami isteri untuk anda semua yang sudi berkunjung ke blog ini
(^_^)

3 comments:

  1. hazila, berapa lama makan maharani then keluar period ye?

    ReplyDelete
  2. sweet tooth: selamat hari raya maaf zahir batin sweet tooth! :)

    Nia: Period saya dua bulan sekali @ 76 hari sejak 3 cycle lepas, so die kuar betul2 on expected date.

    ReplyDelete