CLICK HERE

Tuesday, February 5, 2013

Buah Zuriat

Assalamualaikum

Hyphaene Thebaica atau orang melayu panggil buah adam @ buah zuriat atau orang arab panggil buah doum.

Haaa..ni lah pokok dia..macam pokok kelapa sawit kan? yess...dia spesis pokok palma..

Ok..terus terang tanpa selindung saya nak cakap tulis yang saya tak penah pegang apetah lagi tengok buah ni secara live. Wahhh!ketinggalan zaman sungguh! hahahaha. ;p Ramai yang suggest suh saya try buah zuriat ni katanya muajarab....apelagi..hai mr google.. ;)

sumber: encik google

Awal-awal bulan ni tenet tengah laju tekan je keyboard terus zassss keluar page tu. Terus saya tekan word 'buah zuriat' hahaha..Then, barulah tau oooooooo buah ni elok untuk orang yang mahu mendapatkan anak..oooo macam ni prosessnye...oooo eh eh eh..hahaha...adee eh tu mesti ade something yang tak kene kan...bila saya baca blog ni http://budakcommot.blogspot.com/2012/03/perihal-buah-zuriat-yang-di-katakan.html terus saya macam ........................................ pasal buah zuriat ni. 

Ok lah...kepada yang tak rajin membaca di skrin...saya buat shortcut eh..suami kepada kawan blogger ni orang saudi aka orang arab lah..ni jawapan dari suami kawan dia bila tengok wife die beli buah zuriat untuk kawan-kawan dia kat malaysia..



Dan dari entry tersebut gak saya bersetuju dengan komen dari



Saya malas dah explain panjang2 so sesape nak tahu kenape saya bersetuju dengan komen di atas bleh baca kat http://adanaberkat-petuaideadanpandangan.blogspot.com/2012/09/buah-adam-hawa-buah-zuriat-bagi-yang.html dan http://herbazuriat.blogspot.com/2011/08/doum-aka-buah-zuriat-merawat.html.

Jadinya, kalau sesape yang makan buah zuriat ni memudahkannya mendapat anak setelah beberapa tahun menunggu mungkin fungsi/khasiat buah tu boleh memulihkan segala masalah yang ada dalam badan dia. Then, bila masalah tu dah pulih senanglah dia pregant. Bukan disebabkan buah tu ada benih yang ajaib ke ape ke. mind set kene betul. hehehe.

Keputusan saya...saya nak cuba buah ni. Saya tak tahu mungkin dalam badan saya banyak toksik ke ape ke kan. Kita ikhtiarkan dulu. Niat saya minum air rebusan buah ni untuk singkirkan toksik dan memudahkan ovulate etc..dapat ke tak zuriat tu saya serahkan semuanya kepada Allah. DIA yang Maha Mengetahui. :)

p/s: saya malas nak tulis entry panjang2 membaca entry panjang2 rajin..sebab tu saya main copy paste link je. Hope kepada yang nak paham tu memahami lah ape yang saya terangkan ni :) Kepada link2 blog di atas..thank you for sharing info :)

9 comments:

  1. hurmm biasala org kiat kan..bila sesuatu perkara terjadi disebabkan sesuatu benda..trus direct fikir cmtu..bl fikir dan selidik lg dalam, itu semua sbnrnye kehendak Allah dan selesai Allah menguji mereka..

    Ujian kita masih belum sampai hujung..kena berusaha lbh gigih..

    Gud sharing zeyla.. =)

    ReplyDelete
  2. salam. oit, umah ak ade buah ni. mak sdare bagi mase die balik mekah. nanti ak tgk, ade lagi ke tak, lau mak x de bagi kat sape2 lagi. rezeki u la nyah. =)

    i is mekna.

    ReplyDelete
  3. salam
    pernah cuba minum air buah zuriat tak?sila lawati blog sya untuk details.hrp dpt membantu

    ReplyDelete
  4. ho.. ini rupANYA BUAH ZURIAT

    104

    done follow/singgah sini.. jom follow/singgah blog teman.. heee.. http://tengkubutang.blogspot.com/

    klu minat kucen leh follow blog ni jugak.. =)
    http://kucenkucenbelog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. akak, saya doakan akak akan dikurnai zuriat, setiap yang berlaku Allah dah catit dalam catatannya. tinggi sungguh kesabaran akak. :((

    saya harap saya jadi cam akak.
    Semoga akak sekeluarga dalam lindungan Allah SWT. Allah Allah Allah.

    ReplyDelete
  6. salam,
    saya ada jual buah zuriat ( doum) dalam bentuk powder. 150gm for RM30 tak termasuk pos. Originally packaging from Sudan.
    emel: tijarahmarketing@gmail,com
    call/sms/whatsup 013-3300809

    ReplyDelete