CLICK HERE

Saturday, July 30, 2011

Puasa

Assalamualaikum

Arini sabtu esok ahad lusa isnin lusa gak puasa kan..hihi. tak sabar nak puasa. ecehhh padahal tak sabar nak raya. keke. Emmm..4hb 8 ni CD 50 saya. Saya rasa menungu CD 50 macammmm menunggu kekasih hati pulang setelah bertahun tahun mengembara. wakaka!



Tapi macam puasa saya tak penuh je tahun ni. Dah macam bleh agak dah. :) Rasaaaaaaaanya next week saya akan peyed! rasaaaaaaaaanya laaaaa. hahaha. Hati saya mengatakan 'diz cycle anda gagal, sila cuba lagi next cycle..terima kasih!' hahaha! dushhh!

Ok. Saya tak kecewa sebab saya dah biasa dengan keaadaan macam ni. Macam gak sekolah rendah dulu..**getting back to the old story..keke saya selalu dapat E maths takpon C la paling cemerlang masa tu. haha! entah kenapa sangat b**g*p sangat masa tu. Tengok buku maths rasa macam nak bakar je masa tu sangat benciiiiiii ok! Sampaikan mama cakap kalau maths dapat 'A' nak belikan beskal sebab dia tahu saya takkan dapat punye masa tu. gagaga. Tapi ntah kenapa masa saya sekolah menengah maths moden tak sah kalau tak dapat A dan lagi menarik markah tak nak kalah mesti 90 lebih je. Masa sekolah menengah saya kira bernasib baik la jugak saya jadi fast leaner. :) hihi. alhamdulillah. Rezeki datang tapi lambat sket tapi takpe saya bejaya jugak hari ni. :)


Relate ngan ape yang berlaku pada saya hari ni, saya rasa kehidupan kita macam roda. kejap kat atas kejap kat bawah. Mana la taw skang ni rezeki saya untuk dapat zuriat belum ade lagi sebab tak cukup ilmu keibubapaan ke honeymoon tak habis lagi ke ape ke kan. Macam zaman saya sekolah rendah tu la kan sangat teruk maths saya tapi bila masuk sekolah menengah Allah kurniakan saya otak yang cerdas sebab tu la saya terer maths dan fast learner. So might be tahun depan ke tahun kedepan lagi ke rezeki saya untuk dapat zuriat ade. Mane kita tahu kan. :) Bukan hak kita untuk menentukan bila rezeki kita nak datang. Tak gitu? Thats why la saya tak pressure sangat sebab saya belajar dari pengalaman lepas. Saya ni jenis suke relate ape yang berlaku skang dengan ape yang terjadi kat saya sebelum ni. Belajar dari pengalaman gitu. kekeke! :)

Tipu la kan kalau tak pressure bila tengok kawan2 yang baru kawen ni dah ade anak. Pressure memang ade tak dinafikan tu tapi tadelah sampai terbawa2 dalam aktiviti seharian kan. Saya selalu cakap kat diri saya 'buat ape la nak pressure2 pasangan lain ramai je kawen 5,10 tahun tak dapat anak bleh je hidup bahagia tapi saya baru 2 tahun kawen..rileks la' hihi. Tu la ayat untuk menceriakan hariku. ecehhh! ;p tapi serius kadang2 pemikiran kita yang membuatkan kita pressure. Andai kita selalu berfikiran terbuka eh maksud saya selalu positif la insyaAllah kita dapat avoid dari fikir bukan2 pasal zuriat ni.

Eh! dah panjang dah melalut saya ni. haha. harap sape sape yang baca ni paham la ape yang saya nak sampaikan. hihi. :) Anak itu rezeki dari Allah! Saya bersyukur dengan kehidupan sekarang walaupon belum dikurniakan rezeki awal sebab saya sempat bersedia dari segi fizikal dan mental dan dapat belajar banyak benda dan dapat banyak info pasal pregnancy. Thank you Allah sebab bagi saya ruang untuk saya learn about prengnancy and know ape yang berlaku during pregnancy untuk saya lebih bersedia before conceive. :)

No comments:

Post a Comment