CLICK HERE

Monday, September 5, 2011

hate hospital!

Assalamualaikum.

Saya puasa penuh tahun ni! yeahh! tapi yang menyedihkan selepas ini saya tak boleh lari dari hospital. huhu. Sehari before raya saya buat check up kat klinik swasta setelah sebulan lebih period tak datang tapi upt manjanggggg negative. Hasilnya saya raya dengan linangan air mataaaaaaa! arghhh! tak syokkk! Seyes raya tahun ni tade manisnya. tsk!

Result daripada scan itu menyatakan bahawa...........diluar uterus saya ada cyst sebesar 10cm! OMG! besar giler ok! Dan doc bagi surat suh saya rujuk kepada pakar O&G HTAA untuk tindakan selanjutnya. Ok fine! menapak ke hospital la saya lepas ni. huhu. After bertemu pakar for sure la saya kene open cut surgery kan sbb cyst dah membesar dengan jayanya. yes! saya dah taw ape yg doc nak bagitahu. haha. hebatkan budak bernama nur hazila ni belum pape dah judge bukan bukan. huhu!

Tapiiiiiiii...saya tanak operate sbb kene pantang macam orang bersalin dan kene preggy cepat2 after operate kalau tak cyst tu muncul balik sbb saya selalu stressssssss ngn keje! ape nak buat ni.. huhu. Skrang ni saya hanya berserah je kepada Allah. Tawakal dan doa banyak2 semoga saya ada penyakit cyst ni je dan boleh sembuh tanpa kene sembelih ngan doc. tsk!

Ermm. Saya ada baca kat tenet pasal orang yang berjaya kecutkan cyst ni tak perlu operate bagai. Ramai yang syorkan perawatan kehamilan biodex. Tapi saya masih ragu2 dengan produk ni. Dah la harga die agak mencekik darah tapikan produk yang berkualiti mestilah harga pon setanding dengan kualiti kan. hihi.

Psttt. Sape ade pengalaman kenkawan2 ke sedara mara ke yang mengalami penyakit cyst macam saya ni tolong lah share eh. Sekurang2nya saya tahu ape yang patut saya buat daripada pengalaman dorang. Saya sangat cuak sekarang ni sebab saya belum bersedia untuk berjumpa pakar O&G lagi tapi saya kene jugak jumpa beliau dalam masa terdekat. vavava!

Entry saya kali ni tade gambar sebab gambar2 cyst adelah sangat ngeri bagi saya. huhu! Tak sanggup nak tengok. tsk! Sape2 nak tengok gambar cyst ke nak taw punca penyakit ni ke nak taw ape2 la pasal cyst ni boleh la gugel eh. Saya dah tepu dah baca pasal cyst ni. Makin banyak tahu makin takut pon ade. huhu.

InsyaAllah saya akan share pengalaman saya dengan macik cyst ni. Apakah tindakan saya selanjutnya? ermm. kita jumpa pakar O&G dulu pastu mintak tangguh operate sebab nak try kecutkan cyst ni guna produk biodex. Hope Allah mempermudahkan segala urusan saya. :) Sesungguhnya penyakit itu kafarah dosa. :)

2 comments:

  1. sayang..ibu dulu ada..pastu doc bg ubat..dia kecut sendiri..pape pun ko jumpe doc dulu..n ckp la kalau boleh tanak operate..so maybe dia try bg ubat dulu tgok boleh kecut ke takk..usaha ok?

    ReplyDelete
  2. oyeke? errmm tula. selasa depan aku kene jpe pakar O&G. tsk! Aku takut jpe doc tu sbb takut die ckp tade cara lain dah operate je. waaaaaaaa! ngerii nye ayat.huhu. btw, thanks syg. InsyaAllah berkat dugaan ni mana tahu aku cepat lekat kan pasni. positif2 :)

    ReplyDelete