CLICK HERE

Tuesday, September 6, 2011

selasa 13/09/2011

Assalamualaikum

Saya dah set appoinment ngan doc pakar O&G HTAA semalam. Eh sebenarnya bukan saya yang set appoinment tu tapi my FIL. hihi. Date seperti yang tertera diatas selasa 13/09/2011. Nanti dia gak yang teman saya jumpe pakar tu sebab my FIL keje kat KKM so dia lagi expert la set2 appoinment ni segala bagai. Saya just tadah telinga je dengar pakar cakap ape. wakaka. Senang kan keje tapi bukan senang nak dengar keputusan daripada pakar tu. tsk!

Alhamdulillah juga la sebab saya dapat booked doc perempuan malay. Tadela malu sangat kalau nak cek2 kat tempat lain ke ape ke kan. :) Semalam gak my FIL cakap doc tu gtaw kalau dah lebih 5 cm operate aje la tapi kene cek dulu la sebab bukan bleh operate sesuke hati. Kene lulus beberapa kriteria dulu. vavava! Tapi saya pasti! ye saya pasti! saya akan kene operate. huhu!

Semua orang cakap saya memang kene operate peluang untuk berubat cara lain amat tipis sekali. waaaaaaaa! operate? operate? operate? macam mane nak buang rasa gugup cuak dan seangkatan dengannya nie. Saya dah redha dah ni tapi perasaan ni taleh buang. huhu! Susahnya nak kawal perasaan sentimental melebih lebih nie. ;p

Andai kata doc cakap 'hazila kita terpaksa amek keputusan ni iaitu awak kene operate'. Saya dah bersedia untuk set date paling cepat or paling terdekat sekali sebab saya tak suke tunggu-tunggu ni. Makin saya tunggu makin cuak jadinya. So, ape nak jadi jadila. Kalau ikot perasaan memang tanak operate tapi sampai bila nak ikot perasaan kan?. Kita kene yakin dengan teknologi perubatan yang kita ada. InsyaAllah tade pape. positif positif. :)

Ermmm pasal makan biodex tu...Saya tanak take risiko la. Saya ni jenis penakut piang nak wat benda-benda diluar jangkaan lebih lebih lagi melibatkan organ organ dalaman nie. eceewahh! Biodex bukan ade scan2 ape ke nak bagi makan set dia tu. Die just tanya penyakit apa, umur berat badan dan dsb sket2 pastu terus bagi set mana yang perlu dimakan. Macammm @$%&~$&. Oke taleh pecaya bagi saya. Lainla kalau macam asid folic ke B-complex ke tu vitamin tak memudaratkan badan kita. keke. Sebenarnya penakut nak mencuba! wahaha! 

Okela..harap saya tenang menghadapi ujian ni. Mangsa perang blh tahan sakit tahan derita takkan saya tak mampu kan. eh? tibe tibe kait ngan mangsa perang apehal hazila. hahaha. ;p

Hanya dengan mengingati Allah jiwa akan menjadi tenang. :)

No comments:

Post a Comment