CLICK HERE

Sunday, October 30, 2011

Masih ada berita gembira disebalik berita sedih

Assalamualaikum

Syukur ke hadrat Ilahi saya masih lagi dapat bernafas ketika ini. Alhamdulillah. :)

Semalam saya balik dari keje ade surat dalam peti surat kat gate rumah. Dari jauh saya dah tahu tu surat ape tapi jangan happy dulu sebelum tengok betul ke tu surat yang saya tunggu selama setahun lebih after grad. Bila dah amek surat tu dari peti surat hati saya sayuuuuuuuu sangat. 


Sambil buka surat tu air mata saya mengalir. Tak mampu nak sekat2. terharuuuuuu! Bulan ogos september tahun ni DIA bagi ujian berat kat saya (disahkan mengidap ovarian cyst 12 x 7cm tak tahu jenis ape lagi) saya menangis memikirkan masa depan yang bakal saya lalui. Mengenangkan nasib diri yang tade anak lagi dah kene menyakit camni kene operate. Sape nak kan? Masa ni lemah sangat semangat saya tapi alhamdulillah famili dan kawan2 bagi sokongan tanpa henti, saya bangun dengan semangat yang baru. Saya percaya dan yakin semua ini ade hikmah di sebaliknya. Saya redha dengan ujian ini.

Dan bulan oktober saya dapat berita baik cyst saya jenis benign bukan cancer dan tak perlu risau sebab kemungkinan dia berulang sangat tipis. Alhamdulillah. Allah masih lagi beri peluang pada saya untuk hidup sihat. Syukur kepadaMU ya ALLAH. Tak cukup dengan itu, Allah berikan pula rezeki yang saya tunggu tunggu selama setahun lebih after grad biarpun baru peringkat awal iaitu peperiksaan bertulis sekurang kurangnya saya diberikan peluang untuk mencuba. :)

Mungkin rezeki saya ade di situ. Yang pasti saya tidak akan mensia-siakan peluang yang diberikan ini. Kawan-kawan tolong doakan segalanya dipermudahkan oleh Allah ye. Mana la taw kan kot kot tu rezeki anak ke. Asek bergelumbang dengan chemicals je, tu yang Allah tanak bagi lagi tu kot. hikss. Mana la taw kan lepas dapat keje ni dapat anak. Kalau tak dapat tu mungkin rezeki saya di tempat lain. 

Sekurang-kurangnya saya masih ade berita gembira di sebalik berita sedih kan. Yang pasti berusaha selagi mampu. Semua rezeki datangnya dari Allah. Andai kata tu bukan rezeki saya, saya bersyukur saya di beri peluang untuk mencuba. Bukan semua orang diberi peluang kan. Pengalaman itu sangat berharga. :)

eh jangan tanya jawatan ape eh. Takut tak lulus buat malu jer nanti. hihi. Sape2 pernah amek peperiksaan bertulis ngan spa bleh la share ngan saya. Nak sangat tahu ape yang biasa dorang tanya. :)

4 comments:

  1. kita sama sahaja, mungkin rezeki kita di tempat lain kut, insyaAllah lepas ni rezeki baby pulak...ingat je yang Allah tak akan menguji hambaNya yang tak mampu menghadapi ujian tersebut ok

    ReplyDelete
  2. gud luck sugar.hretu ada baca kat fb sorg kawan yg dah 2 tahun ++ xde anak dia pun kena operate.kesian sgt.sila bertabah ye..

    ReplyDelete
  3. JD: tenkiu dear! :)

    Nia: betul tu nia. saya sokong statement awak. hihi. ;)

    Mahujadiibu: Tenkiu mahujadiibu. Eh same plak ngan saya pon dah 2 tahun plus2 gak tapi tu la belum sampai rezeki mungkin Allah nak bagi rezeki lain dlu kot. :)

    ReplyDelete